An Entrepreneurial/Contractual Theory of the Firm
Buch, Englisch, 196 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 330 g
ISBN: 978-981-10-9109-4
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Industrielle Organisation
Weitere Infos & Material
Preface to the second edition.- Preface to the first edition.- Acknowledgements.- Chapter 1 Introduction: Why Does Capital Hire Labour?.- Chapter 2 Marketing, Producing, Monitoring and the Assignment of Principalship.- Chapter 3 Marketing Ability, Personal Wealth and Capital-Hiring-Labour.- Chapter 4 A General Equilibrium Entrepreneurial Model of the Firm.- Chapter 5 Conclusions.- References.- Appendix 1: A Principal-agent Theory of Public Economy and Its Applications to China.- Appendix 2: Decision Rights, Residual Claim and Performance: A Theory of How Chinese State-owned Enterprise Reform Works.