Zhang | Metacognitive and Cognitive Strategy Use in Reading Comprehension | Buch | 978-981-13-4855-6 | sack.de

Buch, Englisch, 166 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 283 g

Zhang

Metacognitive and Cognitive Strategy Use in Reading Comprehension

A Structural Equation Modelling Approach
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-981-13-4855-6
Verlag: Springer Nature Singapore

A Structural Equation Modelling Approach

Buch, Englisch, 166 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 283 g

ISBN: 978-981-13-4855-6
Verlag: Springer Nature Singapore


This book examines the relationship between Chinese college-level test takers' strategy use and reading test performance using a Structural Equation Modelling Approach. With a large sample of Chinese college-level test takers, the book investigates  the underlying structure of the EFL reading test. It suggests implications for classroom teachers and testing researchers about the relationship between metacognitive and cognitive strategy use in testing contexts.

Zhang Metacognitive and Cognitive Strategy Use in Reading Comprehension jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter One Introduction.- Chapter Two Development of the Framework of Language Use.- Chapter Three Reading Comprehension and Strategy Use.- Chapter Four Study Procedures and Data Collection.- Chapter Five Effect of Metacognitive and Cognitive Strategy Use on Reading Test Performance.- Chapter Six Gender Differences in Metacognitive and Cognitive Strategy Use and Reading Test Performance.- Chapter Seven Implications and Recommendations.


Limei Zhang is a Lecturer at the Singapore Centre for Chinese Language, Nanyang Technological University. Limei has taught TESOL courses, language assessment and research methods in China and Singapore. She has been a Principal Investigator in several research projects sponsored by the Ministry of Education in Singapore, and has published in the area of language testing and second language acquisition.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.