Ylijoki / Välimaa | Cultural Perspectives on Higher Education | Buch | 978-1-4020-6603-0 | sack.de

Buch, Englisch, 278 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1280 g

Ylijoki / Välimaa

Cultural Perspectives on Higher Education


2008
ISBN: 978-1-4020-6603-0
Verlag: Springer Netherlands

Buch, Englisch, 278 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1280 g

ISBN: 978-1-4020-6603-0
Verlag: Springer Netherlands


This book analyses higher education from cultural perspectives and reflects on the uses of intellectual devices developed in the cultural studies of higher education over the last decades. It presents fresh perspectives to integrate cultural studies in higher education with wider societal processes and studies the internal life of higher education. The book uses cultural perspectives developed in previous studies to understand a variety of processes and reforms taking place.

Ylijoki / Välimaa Cultural Perspectives on Higher Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Culture, Society and Higher Education.- to the Book and Its Contents.- Cultural Studies in Higher Education Research.- Trust and Organizational Culture in Higher Education.- Building or Eroding Intellectual Capital? Student Consumerism as a Cultural Force in the Context of Knowledge Economy.- Academic Practices and Identities.- The Moral Order of Business Studying.- A Clash of Academic Cultures: The Case of Dr. X.- Academic Work and Academic Identities: A Comparison between Four Disciplines.- Culture in Interaction: Academic Identities in Laboratory Work.- Caught in the Science Trap? A Case Study of the Relationship between Nurses and “Their” Science.- Determining the Norms of Science: From Epistemological Criteria to Local Struggle on Organizational Rules?.- Higher Education Institutions and Reforms in Cultural Frameworks.- Doctoral Education and Doctoral Theses — Changing Assessment Practices.- Challenging Traditional Research Training Culture: Industry-oriented Doctoral Programs in Australian Cooperative Research Centres.- The Evolution of American Scientific Fields: Disciplinary Differences Versus Institutional Isomorphism.- Quantitative Assessment of Organisational Cultures in Post-merger Universities.- The Bologna Process in Academic Basic Units: Finnish Universities and Competitive Horizons.- How Does the Bologna Process Challenge the National Traditions of Higher Education Institutions?.- Future Challenges.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.