Buch, Englisch, 262 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4653 g
Buch, Englisch, 262 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4653 g
ISBN: 978-1-137-54290-8
Verlag: Palgrave Macmillan US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
Weitere Infos & Material
Part 1 Introduction: Role of International Marketing in Higher Education.- 1. Introduction
Terry Wu and Vik Naidoo.- Part 2 Emerging Themes and Strategic Perspectives.- 2. The Relevance of Marketing Activities for Higher Education Institutions
Luis Fernando Angulo-Ruiz, Albena Pergelova, and Juraj Cheben.- 3. Entry Modes as a Component of International Marketing Strategy: A Mixed-Method Analysis of Higher Education Services
Vik Naidoo, Jerome Donovan, Trenton Milner, and Cheree Topple.- 4. Research or Applied Universities? An Exploratory Qualitative Study of Prospective Student’s Selection of Universities with Different Brand Identities
Rajat Roy and Vik Naidoo.- 5. University Websites Design in International Student Recruitment: Some Reflections
Emmanuel Mogaji.- Part 3 Regional Case Studies.- 6. Brand Soul in Higher Education: A Case Study of a U.S. University GO program
Robert Williams, Scott Manning, Susannah Morris and Jerrell Habegger.- 7. Developing Economy Universities Competing in a Global Market: Evidence from Thailand
Scott Hipsher and Joe Bulmer.-8. Student Expectations and Experiences in Higher Education: a Comparison of State and Private Universities in Germany
Stephen Platz and Dirk Holtbrügge.- 9. Going Global: Factors Influencing Norwegian Students’ Intention to Study Abroad
Richard Glavee-Geo and Åse Mørkeset.- 10. Driving Forces of International Students When Choosing a Non-traditional Destination - Hungary
Beatrix Lányi and Gyöngyi Pozsgai.