Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4581 g
Ethnographic Studies of School Playtimes
Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4581 g
Reihe: Studies in Childhood and Youth
ISBN: 978-0-230-32050-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Drawing on ethnographic accounts of children's media-referenced play, this book explores children's engagement with media cultures and playground experiences, analyzing a range of issues such as learning, fantasy, communication and identity.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
1. Play, Media and Children's Playground Cultures 2. An Overview of Games and Activities on Two Primary School Playgrounds 3. Children as Researchers 4. Framing and Interpreting Children's Play 5. Reasons for Rhythm: Multimodal Perspectives on Musical Play 6. Computer Games on the Playground: Ludic Systems, Dramatized Narrative and Virtual Embodiment 7. Superheroes, Naughty Mums and Witches: Pretend Family Play amongst Seven to Ten Year-Olds 8. Agonistic Scenarios 9. Parody, Homage and Dramatic Performances 10. Conclusion: Forms, Functions and the Ethnographic Challenge