Buch, Englisch, 158 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 436 g
Reihe: Globalisation, Comparative Education and Policy Research
Buch, Englisch, 158 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 436 g
Reihe: Globalisation, Comparative Education and Policy Research
ISBN: 978-3-031-44812-6
Verlag: Springer Nature Switzerland
The book demonstrates that the issue of national identity and balanced representations of the past continue to dominate the debate surrounding the goals, dominant ideologies and content of history textbooks, and historical narratives. It concludes that competing discourses and ideologies will continue to define and shape the nature and significance of historical knowledge, ideologies and the direction of values education in history textbooks. This book provides an easily accessible, practical, yet scholarly insights into local and global trends in the field of history education, and should be required reading for a broad spectrum of users, including policy-makers, academics, graduate students, education policy researchers, administrators, and practitioners.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Historiographie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Sozialpolitik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Geschichtswissenschaft: Theorie und Methoden
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
1.Historical thinking and historical narratives in school textbooks.- 2.Historical narratives depicting significant events in Russian history textbooks.- 3. Russian history school textbooks, ideology, and nation-building in the Russian Federation.- 4. The search for historical paradigms in history textbooks in the Russia Federation.- 5. Teaching history and learning national identity in the classroom.- 6. Historical thinking: Procedural concepts for learning and teaching history.- 7. History, narrative, and pedagogy: The Sicilian expedition.