E-Book, Englisch, 0 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
The Presidency, the Media, and the American Public
E-Book, Englisch, 0 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
ISBN: 978-1-4214-4282-2
Verlag: Johns Hopkins University Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Western uses several modern conflicts, including the current one in Iraq, as case studies to illustrate the methods involved in selling intervention and war to the American public: the decision not to intervene in French Indochina in 1954, the choice to go into Lebanon in 1958, and the more recent military actions in Grenada, Somalia, Bosnia, and Iraq.
Selling Intervention and War is essential reading for scholars and students of U.S. foreign policy, international security, the military and foreign policy, and international conflict.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Außenpolitik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Militärgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Militärwesen Friedenssicherung, Krisenintervention
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Militärwesen Nationale und Internationale Sicherheits- und Verteidigungspolitik
Weitere Infos & Material
Preface and Acknowledgments
Chapter 1. Liberal Theory and the Politics of Selling War
Chapter 2. Saying No to the French at Dienbienphu
Chapter 3. Intervention in Lebanon
Chapter 4. Battling the Vietnam Syndrom in Grenada
Chapter 5. Famine in Somalia and Ancient Hatreds in Bosnia
Chapter 6. The War over Iraq
Chapter 7. Conclusion
Notes
Bibliography
Index