Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 130 mm x 201 mm, Gewicht: 318 g
Fundamental British Values, Schools and Citizenship
Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 130 mm x 201 mm, Gewicht: 318 g
ISBN: 978-1-4473-5195-5
Verlag: Bristol University Press
Discussing a broad mix of issues – citizenship, diversity, social class, ethnicity, religion, counter-extremism, affect, and community cohesion – this book discusses the political, social, cultural and educational contexts in which teachers are promoting these values.
Drawing on observations of teaching, as well as teachers’ views and experiences, it analyses how teachers make sense of the mandatory promotion of FBV, and what ideas of citizenship and identity they offer to their pupils.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Affektive, soziale und ethische Ziele in der Erziehung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Geistes- und Sozialwissenschaften (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Introduction: the promotion of fundamental British values
‘Managing’ diversity: policy and practice
Citizenship, identity and belonging
Researching the promotion of fundamental British values in schools
Promoting British values in schools
Morality, controversy and emotion in schools
Conclusion: citizenship, values and belonging