E-Book, Englisch, 0 Seiten
E-Book, Englisch, 0 Seiten
ISBN: 978-1-316-99699-7
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wissenschafts- und Universitätsgeschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Geschichte der Naturwissenschaften, Formalen Wissenschaften & Technik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Opernmusik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik Geschichte der Musik: Romantik (ca. 1830-1900)
Weitere Infos & Material
1. Introduction: the laboratory and the stage David Trippett and Benjamin Walton; Part I. Voices: 2. Pneumotypes: Jean de Reszke's high pianissimos and the occult sciences of breathing James Q. Davies; 3. Vocal culture in the age of laryngoscopy Benjamin Steege; 4. Operatic fantasies in early nineteenth-century psychiatry Carmel Raz; 5. Opera and hypnosis: Victor Maurel's experiments in suggestion with Verdi's Otello Céline Frigau Manning; Part II. Ears: 6. Hearing space in the music of Hector Berlioz Julia Kursell; 7. From distant sounds to Aeolian ears: Ernst Kapp's auditory prosthesis David Trippett; 8. Wagner, hearing loss, and the urban soundscape of late nineteenth-century Germany James Deaville; Part III. Technologies: 9. Science, technology and love in late eighteenth-century opera Deirdre Loughridge; 10. Technological phantoms of the opéra Benjamin Walton; 11. Circuit listening Ellen Lockhart; Part IV. Bodies: 12. Excelsior as mass ornament: the reproduction of gesture Gavin Williams; 13. Automata, physiology and opera Myles Jackson; 14. Wagnerian manipulation: Bayreuth and the sciences of the mind James Kennaway; 15. Unsound seeds Alexander Rehding.