Tomczak / Reinecke / Kuss | Strategic Marketing | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 253 Seiten, eBook

Tomczak / Reinecke / Kuss Strategic Marketing

Market-Oriented Corporate and Business Unit Planning

E-Book, Englisch, 253 Seiten, eBook

ISBN: 978-3-658-18417-9
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This textbook gives a clear and comprehensive overview of the process of strategic marketing planning. The authors provide a systematic framework that helps to structure the vast and complex marketing knowledge, thus making it more accessible and easier to use for strategic marketing planning. Many short case reports and examples serve to illustrate the key aspects of the marketing planning process.
Contents

The information basis of marketing planning

Market-oriented corporate planning

Market-oriented business unit planning

Planning the marketing mix

Marketing implementation and management control
Tomczak / Reinecke / Kuss Strategic Marketing jetzt bestellen!

Zielgruppe


Upper undergraduate

Weitere Infos & Material


Introduction.- The information basis of marketing planning.- Market-oriented corporate planning.- Market-oriented business unit planning.- Planning the marketing mix.- Marketing implementation and management control.


Prof. Dr. Torsten Tomczak
is Director of the Institute for Customer Insight at the University of St. Gallen (ICI-HSG) and Professor of Marketing at the University of St. Gallen.
Prof. Dr. Sven Reinecke
is Director of the Institute of Marketing at the University of St. Gallen (IfM-HSG).
Prof. Dr. Alfred Kuss
is

Professor (em.) at the Marketing Department of Freie Universität Berlin.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.