The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 8 Volume Set | Buch | 978-1-118-78422-8 | sack.de

Buch, Englisch, 5824 Seiten, Format (B × H): 279 mm x 401 mm, Gewicht: 10863 g

The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 8 Volume Set

Buch, Englisch, 5824 Seiten, Format (B × H): 279 mm x 401 mm, Gewicht: 10863 g

ISBN: 978-1-118-78422-8
Verlag: Wiley


Das wegweisende Referenzwerk für Dozenten der Anglistik.

The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching untersucht die theoretischen und praktischen Aspekte der Vermittlung der englischen Sprache und ist wichtiges Referenzwerk für Lehrer und Dozenten, Fachexperten, Forscher und Studenten weltweit. Über 750 Einträge aus der Feder führender Praktiker und Wissenschaftler aus der ganzen Welt spiegeln die gemeinsamen Bemühungen eines in jeder Hinsicht internationalen Teams von Herausgebern und Beratern wider.

Die Enzyklopädie ist nach Themen geordnet. Den einzelnen Themen werden um Einträge im Format A-Z ergänzt. Insgesamt 14 Themengebiete werden behandelt:

- Ansätze & Methoden
- Bewertung
- Englisch als internationale Sprache
- Organisatorische Fragestellungen
- Soziokulturelle Aspekte
- Grammatikunterricht
- Hörverstehen
- Leseverstehen
- Sprach-/Sprechübungen
- Wortschatzarbeit
- Schreibunterricht
- Technologie
- Schulung & Entwicklung

Zu jedem Eintrag werden drei Bereiche behandelt: Problemstellung, Argumentation und pädagogische Implikationen. Die Autoren präsentieren dabei bewährte, direkt umsetzbare Anwendungen und Empfehlungen.

The TESOL Encyclopedia of English Language ist in der Breite der behandelten Aspekte einzigartig und ein Muss für jeden, der Englisch als Erst- oder Zweitsprache unterrichtet.
The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 8 Volume Set jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Volume I

Editor-in-Chief ix

Project Editor xi

Associate Editors xiii

Editorial Board xvii

International Advisory Board xix

Contributors xxi

Full List of Entries xlix

Alphabetical List of Entries lxvii

The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching: From Inception to Publication lxxxiii

Project Editor Acknowledgements xcv

TESOL Introduction xcvii

Teaching English as an International Language 1

Introduction 3

List of Entries 5

Entries A–W 7–476

Volume II

Approaches and Methods in English for Speakers of Other Languages 477

Introduction 479

List of Entries 483

Entries A–Y 485–964

Non-Native English-Speaking Teachers (NNESTs) 965

Introduction 967

List of Entries 971

Entries A–W 973–1250

Volume III

Teaching Listening 1251

Introduction 1253

List of Entries 1255

Entries A–W 1257–1590

Teaching Speaking and Pronunciation 1591

Introduction 1593

List of Entries 1595

Entries A–V 1597–1996

Volume IV

Teaching Reading 1997

Introduction 1999

List of Entries 2001

Entries A–V 2003–2262

Teaching Writing 2263

Introduction 2265

List of Entries 2267

Entries A–W 2269–2624

Volume V

Teaching Grammar 2625

Introduction 2627

List of Entries 2631

Entries A–W 2633–3000

Teaching Vocabulary 3001

Introduction 3003

List of Entries 3005

Entries B–U 3007–3446

Volume VI

Sociocultural Aspects of English Language Teaching 3447

Introduction 3449

List of Entries 3451

Entries A–W 3453–3738

Teaching and Technology 3739

Introduction 3741

List of Entries 3743

Entries A–W 3745–4178

Volume VII

Organizational and Administrative Issues 4179

Introduction 4181

List of Entries 4183

Entries A–W 4185–4446

Teacher Training and Professional Development 4447

Introduction 4449

List of Entries 4451

Entries A–W 4453–4836

Volume VIII

Assessment and Evaluation 4837

Introduction 4839

List of Entries 4843

Entries A–W 4845–5334

Index 5335


The Wiley Online Library edition of The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching is now edited by Hossein Nassaji:

Hossein Nassaji is Professor of Applied Linguistics in the Department of Linguistics, University of Victoria, British Colombia, Canada. He is a leading figure in the field of second language acquisition, with teaching and research interests in communicative focus on form, interactional feedback, and L2 classroom discourse. His work has been widely published by journals such as Applied Linguistics, Applied Psycholinguistics, Modern Language Journal, TESOL Quarterly, and Annual Review of Applied Linguistics. His recent books include The Cambridge Handbook of Corrective Feedback in Second Language Learning and Teaching (2021, Cambridge University Press, with E. Kartchava), Corrective Feedback in Second Language Teaching and Learning (2017, Routledge, with E. Kartchava), and Interactional Feedback Dimension in Instructed Second Language Learning (2015, Bloomsbury). He is currently serving as editor-in-chief and co-editor of Language Teaching Research (LTR), a leading journal in the field of language teaching. He has received several awards and prizes for his contributions, including the twenty-first annual Kenneth W. Mildenberger Prize of Modern Language Association of America (MLA), the Research Excellence Award of the Faculty of Humanities, University of Victoria, and the BC TEAL 50 at 50 Award. He has recently been elected as a Fellow of the Royal Society of Canada, the highest academic honor for the country’s distinguished scholars and leaders.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.