Tedlow / Jones | The Rise and Fall of Mass Marketing (RLE Marketing) | Buch | 978-1-138-98985-6 | sack.de

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 395 g

Reihe: Routledge Library Editions: Marketing

Tedlow / Jones

The Rise and Fall of Mass Marketing (RLE Marketing)


1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-138-98985-6
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 395 g

Reihe: Routledge Library Editions: Marketing

ISBN: 978-1-138-98985-6
Verlag: Routledge


This book provides new insights into the changes in interpretation of marketing and the evolution of marketing strategies during the twentieth century. The focus is on the development of mass marketing in the United States and the way in which more flexible and adaptable forms of marketing have increasingly been taking over. This highly international volume draws contributors from the USA, Europe and Japan, and from a variety of academic disciplines, including marketing, economics and business history. Chapters provide detailed analysis of the marketing of a range of products including cars, washing machines, food retailing, Scotch whisky, computers, financial services and wheat.

Tedlow / Jones The Rise and Fall of Mass Marketing (RLE Marketing) jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1. Introduction 2. The Fourth Phase of Marketing: Marketing History and the Business World of Today 3. Mass Marketing Motor Cars in Britain Before 1950: The Missing Dimension 4. The Rise and Fall of Mass Marketing? Food Retailing in Great Britain Since 1960 5. Marketing and Business History, in Theory and Practice 6. The Marketing of Scotch Whisky: An Historical Perspective 7. A Machine on Every Desk: The Development of the Mass Market in Computers 8. Marketing in British Banking, 1945-80 9. International Wheat Marketing in the Post-War Period: An Australian Perspective on the Era of Discriminating Buyers 10. An Economic Theory of Marketing 11. Conceptualizing an Adaptable Marketing System: The End of Mass Marketing


Multivolume collection by leading authors in the field



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.