Tamer / Grundmann / Kattan | Exegetical Crossroads | Medienkombination | 978-3-11-056435-8 | sack.de

Medienkombination, Englisch, Band 8, 399 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm

Reihe: Judaism, Christianity, and Islam – Tension, Transmission, Transformation

Tamer / Grundmann / Kattan

Exegetical Crossroads

Understanding Scripture in Judaism, Christianity and Islam in the Pre-Modern Orient

Medienkombination, Englisch, Band 8, 399 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm

Reihe: Judaism, Christianity, and Islam – Tension, Transmission, Transformation

ISBN: 978-3-11-056435-8
Verlag: De Gruyter


The art of interpreting Holy Scriptures flourished throughout the culturally heterogeneous pre-modern Orient among Jews, Christians and Muslims. How were the interactions and how productive were they for the further development of these traditions? Have there been blurred spaces of scholarly activity that transcended sectarian borders? What was the role played by mutual influences in profiling the own tradition against the others?
Tamer / Grundmann / Kattan Exegetical Crossroads jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional and scholarly

Weitere Infos & Material


G. Tamer, FAU Erlangen-Nürnberg, R. Grundmann und A.E. Kattan, Universiät Münster, K. Pinggéra, Philipps-Universität Marburg.

G. Tamer, FAU Erlangen-Nürnberg, R. Grundmann and A.E. Kattan, University of Münster; K. Pinggéra, Philipps-University Marburg.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.