Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 224 mm, Gewicht: 544 g
Decoding Supplier-Induced Demand
Buch, Englisch, 320 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 224 mm, Gewicht: 544 g
ISBN: 978-0-19-766515-2
Verlag: Oxford University Press Inc
Supplier-induced demand is not uniform but occurs under specific circumstances. Through empirical analyses and interviews with buyers and sellers of professional services, Sytch reveals the conditions under which supplier-induced demand is most likely to occur. The book argues that the conditions that give rise to supplier-induced demand are increasingly characteristic of today's broader knowledge-based economy, with significant implications for managerial control, vertical integration, and the economics of agglomeration. Ultimately, Sytch lays the groundwork for a systematic understanding of the contemporary influence economy and identifies potential strategies for organizations and policymakers to counteract its adverse effects.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Einzel- und Großhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung