Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 213 mm x 273 mm, Gewicht: 536 g
A Practical Guide
Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 213 mm x 273 mm, Gewicht: 536 g
ISBN: 978-0-19-066192-2
Verlag: Oxford University Press
Formatted to follow the school year from summer planning to opening weeks of the fall semester to a week-to-week timeline for the full school year, Teaching Beginning Guitar Class encompasses all possible needs for a non-guitar playing music instructor navigating the world of guitar instruction in a classroom setting. In twelve expertly organized chapters, author and veteran guitar teacher Bill Swick gives hard and fast guides for instruction, providing reassurance alongside invaluable
tips for novice guitar educators. This book addresses questions such as 'I Do Not Play Guitar, Why Do I have to Teach Guitar?'; 'What is the Classroom Lifespan of a Guitar?'; and 'New Students in January?' while also providing practical solutions including basic setup, how to select the correct method book,
and equipment maintenance.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikinstrumente Saiteninstrumente
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikinstrumente Instrumentenunterricht & Lernanleitungen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Weiterführende Schulen