Buch, Englisch, 284 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 226 mm, Gewicht: 363 g
Buch, Englisch, 284 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 226 mm, Gewicht: 363 g
ISBN: 978-1-4214-2400-2
Verlag: Johns Hopkins University Press
How did geology and politics inform scientific ideas and contribute to New York's prominence in the early nineteenth century?
David I. Spanagel explores the origins of American geology and the culture that promoted it in nineteenth-century New York. Focusing on Amos Eaton, the educator and amateur scientist who founded the Rensselaer School, and DeWitt Clinton, the masterful politician who led the movement for the Erie Canal, Spanagel shows how a cluster of assumptions about the peculiar landscape and entrepreneurial spirit of New York came to define the Empire State. In so doing, he sheds light on a particularly innovative and fruitful period of interplay among science, politics, art, and literature in American history.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wissenschafts- und Universitätsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geschichte der VWL
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geowissenschaften Geologie Wirtschaftsgeologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Geschichte der Naturwissenschaften, Formalen Wissenschaften & Technik
Weitere Infos & Material
List of Figures and Tables
Preamble
Introduction
Part I
1. Invitations to Study the Earth's Past
2. Natural Sciences and Civic Virtues
3. The Landlord and the Ex-convict
Part II
4. Clinton's Ditch
5. Eaton's Agricultural and Geological Surveys
6. Empire State Exports
Part III
7. Literary Naturalists
8. Kindred Spirits
9. Rocks, Reverence, and Religion
Conclusion
Notes
Essay on Sources
Index