Sommer | Relevance of International Experience in a Globalized World | Buch | 978-3-8487-0370-8 | sack.de

Buch, Englisch, 167 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 258 g

Sommer

Relevance of International Experience in a Globalized World


1. Auflage 2013
ISBN: 978-3-8487-0370-8
Verlag: Nomos

Buch, Englisch, 167 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 258 g

ISBN: 978-3-8487-0370-8
Verlag: Nomos


The book draws on four studies that examine international experience as relevant factor of influence in the decision-making process within an international context. The first chapter discusses the need of research regarding relevance and measurability of the construct “international experience” (IE). The second chapter deals with the following issues on the basis of three studies:

1. With respect to the Theory of Planned Behavior by Ajzen, is IE after all more than just a background factor?
2. What relation is there between IE and Goal and Implementation Intention?
3. What practical influence does IE have regarding the decision on market entry?
The third chapter investigates on the basis of another study what interdependencies exist between the internationality of a venture’s management and the venture itself.

Sommer Relevance of International Experience in a Globalized World jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.