Solheid | Pedagogy of the Heart: Grammar, Philosophy, and the Christian Reader in Origen's Greek Homilies on the Psalms | Buch | 978-90-04-73122-6 | sack.de

Buch, Englisch, Band 190, 195 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm

Reihe: Vigiliae Christianae, Supplements

Solheid

Pedagogy of the Heart: Grammar, Philosophy, and the Christian Reader in Origen's Greek Homilies on the Psalms


Erscheinungsjahr 2025
ISBN: 978-90-04-73122-6
Verlag: Brill

Buch, Englisch, Band 190, 195 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm

Reihe: Vigiliae Christianae, Supplements

ISBN: 978-90-04-73122-6
Verlag: Brill


This monograph presents a detailed and accessible analysis of the recently discovered Greek Homilies on the Psalms preached by Origen in the late 240’s CE. The author brings a discerning eye to the interplay of Hellenistic paideia and Origen’s exegetical and pedagogical aims of creating a Christian reading culture. In so doing, he also challenges the traditional dichotomy of school and church in the third century. The reader will discover Origen the teacher applying the critical tools of his time in order to cultivate the Christian reader in purity of heart.

Solheid Pedagogy of the Heart: Grammar, Philosophy, and the Christian Reader in Origen's Greek Homilies on the Psalms jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements

Abbreviations

Introduction

1 Topic and Thesis

2 The Status Quaestionis

3 Methodology

4 Outline

5 The Psalm Homilies in the Codex Monacensis Graecus 314

1 Origen of Caesarea: School and Church in Roman Palestine

1 School and Church in Caesarea

2 Conclusion

2 Inside the Liturgical Classroom

1 Literacy in Early Christianity

2 Literate Education in the Homilies on the Psalms

3 Conclusion

3 The Bible and Philosophy in the Homilies on the Psalms

1 Introduction

2 The Philosophical Curriculum of the Homilies

3 Conclusion

4 The Christian Reader in the Homilies on the Psalms

1 The Heart

2 Purity of Heart in the Homilies on the Psalms

3 The Word in the City

4 Conclusion

5 Reading and the Reader in Origen’s Caesarean School

1 Grammatical Instruction

2 Philosophical Instruction

3 Modelling a Christian Reader

4 Conclusion

Conclusion

Bibliography

Index


John C. Solheid, Ph.D. (2020) University of St. Michael’s College in the University of Toronto, is Sessional Lecturer at the Pontifical Faculty of Theology, St. Augustine’s Seminary in Toronto, Canada. He has published several peer-reviewed articles on Origen of Alexandria. His research explores the intersection of early Christian biblical interpretation and Hellenistic paideia.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.