Buch, Englisch, 102 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
ISBN: 978-3-319-48907-0
Verlag: Palgrave Macmillan
This book explores college students’ lived experiences of using digital technologies for their academic work. Access to and use of digital technologies is an integral aspect of higher education in the twenty-first century. However, despite the tech-savvy image of them propagated by the media, not all college students own and use technology to the same extent. To ensure that students have the best opportunities for success, all in higher education must consider ways to increase affordances and reduce barriers in student technology use. This book explicitly examines urban commuter students’ use of digital technologies for academic work, on and off campus.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Situating College Students & Technology.- Chapter 2. College Students & Fixed Technology.- Chapter 3. College Students & Mobile Technology.- Chapter 4. College Students, Technology & Time.- Chapter 5. Recommendations for Technology in Higher Education.