Environmental, Societal, and Marketing Implications
Buch, Englisch, 228 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 3202 g
ISBN: 978-3-319-86098-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Brewing Green: Sustainability in the Craft Beer Movement.- 3. Craft Beer Enthusiasts' Support for Neolocalism and Environmental Causes.- 4. Pure Michigan Beer? Tourism, Craft Breweries, and Sustainability.- 5. Representing Rurality: Cider Mills and Agritourism.- 6. Developing Social Capital in Craft Beer Tourism Markets.- 7. New Jersey Craft Distilleries: Sense of place and sustainability.- 8. Drink Tourism: A Profile of the Intoxicated Traveler.- 9. Craft Brewing Festivals.- 10. (Micro)movements and Microbrew: On craft beer, tourism trails, and material transformations in three urban industrial sites.-11. Brewing a Beer Industry in Asheville, North Carolina.- 12. An Exploration of the Motivations Driving New Business Start-up in the United States Craft Brewing Industry.- 13. Conclusion.