Buch, Englisch, 535 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 2160 g
ISBN: 978-0-7923-9767-0
Verlag: Springer Us
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Sonstige Fertigungsindustrien
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
Weitere Infos & Material
to Part I.- Vision and Strategic development.- The Evolution of Strategic Vision and Capability in Lafarge Coppée.- On the Essence, Emergence and Effects of Vision: Some Cautions.- Ciba — Strategic Tracks from a Successful Past Towards a Promising Future.- Fundamental Change in Highly Complex Organisations.- Daimler Benz AG.- Corporate Transformation in Large Industrial Entreprises: Common Emerging Themes.- Transformation at Alcatel Alsthom.- to Part II.- Restructuring of the Knowledge Creating System at Nissan Motor Co.- Externalization of Organizations.- Matsushita Electric Industrial.- Organisational Logic to Mobilise Knowledge and Competences.- Alcantara.- Learning for Growth: The United Colours of Benetton.- Business definition and Competence development Process in Benetton.- United Colors of Benetton.- The Transfer of Tacit Knowledge Within Firm Boundaries an Exploratory Study.- Robust Companies: Organizational Explanations for Sustained Success.- Robust Companies: Organizational Explanations for Sustained Success.- Appendix 1.- The “New Winners?” Research Project.