E-Book, Englisch, 344 Seiten
Shipley Living the Hiplife
1. Auflage 2013
ISBN: 978-0-8223-9590-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Celebrity and Entrepreneurship in Ghanaian Popular Music
E-Book, Englisch, 344 Seiten
ISBN: 978-0-8223-9590-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
This ethnography of hiplife, a popular Ghanaian music genre combining hip-hop with highlife music, shows how young hiplife artists in Ghana and its diaspora use the music to gain social status, wealth, and respectability.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikethnologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Afrikanische Geschichte
Weitere Infos & Material
List of Illustrations ix
Acknowledgments xi
Introduction. Aesthetics and Aspiration 1
1. Soul to Soul: Value Transformations and Disjunctures of Diaspora in Urban Ghana 28
2. Hip-Hop Comes to Ghana: State Privatization and an Aesthetic of Control 51
3. Rebirth of Hip: Afro-Cosmopolitanism and Masculinity in Accra's New Speech Community 80
4. The Executioner's Words: Genre, Respect, and Linguistic Value 108
5. Scent of Bodies: Parody as Circulation 134
6. Gendering Value for a Female Hiplife Star: Moral Violence as Performance Technology 163
7. No. 1 Mango Street: Celebrity Labor and Digital Production as Musical Value 198
8. Ghana@50 in the Bronx: Sonic Nationalism and New Diasporic Disjunctures 230
Conclusion. Rockstone's Office: Entrepreneurship and the Debt of Celebrity 267
Notes 285
Bibliography 303
Index 317