Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 363 g
Reihe: Media, Education and Culture
Youth Culture in the Age of Multimedia
Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 363 g
Reihe: Media, Education and Culture
ISBN: 978-1-85728-856-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein Soziale und ethische Aspekte der EDV
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Introduction: Being Young in the Digital Age, Chapter 2 Fun and Games are Serious Business, Chapter 3 Blue Group Boys Play Incredible Machine, Girls Play hopscotch: Social Discourse and Gendered Play at the Computer, Chapter 4 Digital Visions: Children’s ‘Creative’ Uses of Multimedia Technologies, Chapter 5 Making Connections: Young People and the Internet, Chapter 6 An American otaku (or, a boy’s virtual life on the Net), Chapter 7 Digital Culture—the View from the Dance Floor, Chapter 8 Hackers: Masters of Modernity and Modern Technology, Notes on Contributors, Index