Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 562 g
Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 562 g
Reihe: Routledge Explorations in Economic History
ISBN: 978-0-415-45867-2
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geschichte der VWL
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
Weitere Infos & Material
1. The Characteristics of Film as a Commodity 2. America's Master: The European Film Industry in the United States, 1907 to 1920 3. Stars and Stories: How Films Became Branded Products 4. Revenue Sharing and the Coming of Sound 5. The Block Booking of Films Re-examined 6. Warner Bros. in the Inter-War Years: Strategic Responses to the Risk Environment of Film Making 7. Product Differentiation at the Movies: Hollywood 1946 to 1965 8. Movie Stars and the Distribution of Financially Successful Films in the Motion Picture Industry 9. Movie Contracts: Is ‘Net’ ‘Gross’? 10. Hollywood and the Risk Environment of Movie Production in the 1990's 11. Understanding Hollywood's Organization and Continuing Success