Scholz / Zentes | Strategic Management | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Deutsch, 327 Seiten, eBook

Scholz / Zentes Strategic Management

A European Approach

E-Book, Deutsch, 327 Seiten, eBook

ISBN: 978-3-322-84457-6
Verlag: Betriebswirtschaftlicher Verlag Gabler
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Scholz / Zentes Strategic Management jetzt bestellen!

Zielgruppe


Upper undergraduate

Weitere Infos & Material


A. Basic Concepts.- European Integration.- The European Union after Nice — a Community facing a New Century.- The Euro — How is it Working?.- Corporate Governance and Corporate Reporting.- The Fragmentation of International Regulatory Governance and the Case for a Single Global Financial Regulator.- Internet-Investor Relations — The Impact of the Internet on Corporate Reporting.- Finance and Risk Management.- Optimum Bank Equity Capital and Value at Risk.- B. Outside-Inside Perspective.- Strategic Competitive Directions — General.- The Relevance of Timing and Time in International Business — Analysis of Different Perspectives and Results.- Opportunity Recognition and Exploitation in Highly Uncertain Environments.- Strategic Competitive Directions — Commerce.- Planning and Developing Shopping Centers from an International Point of View.- Retail Branding — Concept, Effects and its Influence on the Internationalisation Process of Retail Companies in Europe.- Strategic Competitive Directions — Service Sector.- Media Companies — Organising for Global Industry Leadership.- Strategic Competitive Directions — Industry.- Secured Distribution as an Element in the Sales Strategy based on the Example of Goodyear Dunlop in the European Union.- Competitive Directions and Controlling.- Target Costing as a Strategic Controlling Instrument.- C. Outside-Inside Perspective.- Human Resource Management and Co-operation.- Strategic Human Resource Issues in International Joint Ventures.- Inter cultural Management.- The Influence of Personality on Negotiation — A Canada-France Comparison.- “Competitive Acceptance” in Cross-Cultural Interaction.- The Rise and Demise of the “Euromanager”: Lessons for the Development of Global Leaders.- Index of Authors.


Prof. Dr. Joachim Zentes ist Inhaber des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Außenhandel und Internationales Management der Universität des Saarlandes sowie Geschäftsführender Direktor der Sektion Wirtschaftswissenschaft des Europa-Instituts der Universität des Saarlandes.

Prof. Dr. Christian Scholz ist Inhaber des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Organisation, Personal- und Informationsmanagement an der Universität des Saarlandes sowie Direktor des Europa-Instituts, Sektion Wirtschaftswissenschaft.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.