Schneider | Appropriation as Practice | Buch | 978-1-4039-7314-6 | sack.de

Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 237 mm, Gewicht: 503 g

Reihe: Studies of the Americas

Schneider

Appropriation as Practice

Art and Identity in Argentina

Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 237 mm, Gewicht: 503 g

Reihe: Studies of the Americas

ISBN: 978-1-4039-7314-6
Verlag: Palgrave MacMillan Us


How the "traffic in culture" is practiced, rationalized and experienced by visual artists in the globalized world. The book focuses on artistic practices in the appropriation of indigenous cultures, and the construction of new Latin American identities. Appropriation is the fundamental theoretical concept developed to understand these processes.
Schneider Appropriation as Practice jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


The Paradoxes of Identity in Argentina On Appropriation Sites of Appropriation: the Buenos Aires Art World Copy and Creation: Potters, Graphic Designers, Textile Artists Fashionable Savages: Photographic Representations of the Indigenous Setting Up Roots: On the Set of a Cinema Movie in a Mapuche Reservation Practices of Artistic Fieldwork and Representation: The Case of Teresa Pereda's 'Bajo el Nombre de San Juan' The Indigenisation of Identity


ARND SCHNEIDER is Associate Professor of Social Anthropology, University of Oslo, Norway.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.