Schmutzler | Trade Marketing, Category Management, and Shopper Marketing | Buch | 978-3-7323-8010-7 | sack.de

Buch, Englisch, 252 Seiten, Paperback, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 486 g

Reihe: WHU on Sales

Schmutzler

Trade Marketing, Category Management, and Shopper Marketing

Organizational Trends in Consumer Goods Marketing and Sales
1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-7323-8010-7
Verlag: WHU Publishing

Organizational Trends in Consumer Goods Marketing and Sales

Buch, Englisch, 252 Seiten, Paperback, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 486 g

Reihe: WHU on Sales

ISBN: 978-3-7323-8010-7
Verlag: WHU Publishing


Shopper marketing, category management, and trade marketing have ranked high on the agenda of consumer goods manufacturers over the last years. They are key to keeping the interaction with increasingly consolidated retailers on eye-level and move the discussions beyond negotiations of trade terms. Yet, many manufacturers still struggle to successfully implement shopper marketing, category management, and trade marketing as functional units in their marketing and sales organization. René Schmutzler describes how different manufacturers have solved this challenge. He carves out key variables and determinants to be considered in designing the organization. He identifies organizational clusters through qualitative field research. The book closes with a summary of learnings that one consumer goods manufacturer made during the change of its marketing and sales organization. The WHU on Sales – Research Series publishes applied research on selling and sales management. It is targeted at academics, students, and managers interested in sales and marketing research.

Schmutzler Trade Marketing, Category Management, and Shopper Marketing jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.