Schmidt / Kess | Television Advertising and Televangelism | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band VII:5, 97 Seiten

Reihe: Pragmatics & Beyond

Schmidt / Kess Television Advertising and Televangelism

Discourse Analysis of Persuasive Language

E-Book, Englisch, Band VII:5, 97 Seiten

Reihe: Pragmatics & Beyond

ISBN: 978-90-272-8629-1
Verlag: John Benjamins Publishing Company
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



The research reported in this volume attempts to refine our understanding of persuasive messages of television advertising by studying the role of language in persuasion in two ways. First, it comprises an attempt to refine our understanding of how language might function in persuasion by examining relevant work from a variety of related disciplines, potentially germane either in terms of their theoretical approaches to the process or in terms of the actual linguistic techniques which they have suggested as enhancing the persuasive impact of a message. Second, a comparative study was undertaken in order to test the generalizability of the linguistic features found to characterize persuasive language in television advertising.
Schmidt / Kess Television Advertising and Televangelism jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.