Buch, Englisch, 247 Seiten, GB, Format (B × H): 135 mm x 210 mm, Gewicht: 386 g
Reihe: American studies
The Pedagogical Experiments of the American Transcendentalists
Buch, Englisch, 247 Seiten, GB, Format (B × H): 135 mm x 210 mm, Gewicht: 386 g
Reihe: American studies
ISBN: 978-3-8253-6865-4
Verlag: Carl Winter
Contributing to the ongoing reassessment of Transcendentalism as an educational movement, this is the first comprehensive study of the Transcendentalists’ educational practices. It relates the educational ventures of Margaret Fuller, but also of more marginalized Transcendentalists such as Elizabeth Palmer Peabody, George Ripley, and Amos Bronson Alcott to the educational landscape of early nineteenth-century New England. Drawing on the richness of archival material that has never been systematically studied, this study shows that the Transcendentalists took an active part in forming and shaping the future of American education.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturgeschichte und Literaturkritik
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Prosa, Erzählung, Roman, Prosaautoren