Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 605 g
ISBN: 978-0-521-84999-9
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatersoziologie, Theaterpsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
Weitere Infos & Material
Part I: 1. Introduction: exploring activity across education, work, and everyday life Peter H. Sawchuk, Newton Duarte and Mohamed Elhammoumi; Part II. Critical Perspectives on Theory: 2. Is there a Marxist psychology? Mohamed Elhammoumi; 3. The cultural-historical activity theory: some aspects of development Joachim Lompscher; 4. Epistemological scepticism, complacent irony: investigations concerning the neo-pragmatism of Richard Rorty Maria Celia Marcondes de Moraes; Part II. Education: 5. The importance of play in pre-school education: naturalisation versus Marxist analysis Alessandra Arce; 6. Estranged labor learning Ray McDermott and Jean Lave; 7. Our working conditions are our students' learning conditions: a CHAT analysis of college teachers Helena Worthen and Joe Berry; Part III. Work: 8. Contradictory class relations in work and learning: some resources for hope D. W. Livingstone; 9. From labor process to activity theory Paul S. Adler; 10. Values, rubbish and workplace learning Yrjö Engeström; Part IV. Everyday Life: 11. Education as mediation between the individual's everyday life and the historical construction of society and culture by humankind Newton Duarte; 12. Activity and power: everyday life and development of working-class groups Peter H. Sawchuk.