Buch, Englisch, 384 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 740 g
A Global Perspective
Buch, Englisch, 384 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 740 g
Reihe: Routledge Studies in Global Competition
ISBN: 978-3-7186-5626-4
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Multinationale Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
Weitere Infos & Material
Introduction; 1: The Expansion of Foreign Direct Investment; 2: The Decisions of Japanese Firms to Produce in Europe; 3: The Role of Investment in Europe in the Globalization Strategy of Japanese Electronics Firms; 4: The Automobile Industry: The Transplantation of the Japanese System Abroad; 5: Japanese Chemical Firms: A Limited Internationalization; 6: Adaptation of Japanese Companies to Multinationalization; 7: The Research and Development of Japanese Multinational Enterprises in Europe; 8: Impact of Japanese Direct Investment on European Host-Countries; Conclusion