Rulyova / Dowd | Genre Trajectories | Buch | 978-1-349-56173-5 | sack.de

Buch, Englisch, 255 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3406 g

Rulyova / Dowd

Genre Trajectories

Identifying, Mapping, Projecting
1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-349-56173-5
Verlag: Palgrave Macmillan UK

Identifying, Mapping, Projecting

Buch, Englisch, 255 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3406 g

ISBN: 978-1-349-56173-5
Verlag: Palgrave Macmillan UK


This book provides a fresh interdisciplinary perspective on genre and identifies developments in genre studies in the early 21st century. Genre approaches are applied to examine a fascinating range of texts including ancient Greek poems, Holocaust visual and literary texts, contemporary Hollywood films, selfies, melodrama, and classroom practices.

Rulyova / Dowd Genre Trajectories jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


PART I: RE-ASSESSING THEORETICAL TRADITIONS: FROM ANCIENT GREECE TO BAKHTIN
1. Philosophy ' 's Broken Mirror: Genre Theory and the Strange Place of Poetry from Plato to Badiou; Garin Dowd
2. Remembering to Forget: the Role of Time, Space and Memory in Mikhail Bakhtin ' 's Treatment of Language; Michael Volek
PART II: MEMORY, TESTIMONY, POLITICS
3. The Question of Genre in Holocaust Narrative: The Case of Patrick Modiano ' 's Dora Bruder (1997); Béatrice Damamme-Gilbert
4. Genre and Memory in Margareta Heinrich ' 's and Eduard Erne ' 's Totschweigen (1994) and Elfriede Jelinek ' 's Rechnitz (Der Würgeengel) (2008); Katya Krylova
PART III: REVISITING LITERARY GENRES: WRITING BACK/WRITING FORWARD
5. The Muse Writes Back: Lyric Poetry and Female Poetic Identity; Sarah Parker
6. How (Not) to Translate an Unidentified Narrative Object or a New Italian Epic; Timothy S. Murphy
PART IV: VISUAL CULTURES: TECHNOLOGIES, INSTITUTIONS AND GENRES
7. Seduced by Art: the Problem of Photography; Lesley Stevenson
8. Vernacular Photographic Genres after the Camera Phone; Peter Buse
PART V: FILM GENRES: ENDURANCE AND TRANSFORMATION
9. The Enduring Reach of Melodrama in Contemporary Film and Culture; Michael Stewart
10. Objects after Adolescence: Teen Film with Transition in Spring Breakers and The Bling Ring; Erin K. Stapleton
PART VI: PEDAGOGIES: APPLICATIONS IN EDUCATION
11. Student and Teacher Constructions of the ' 'Generic Contract ' ' in High School Essays; Anne Smedegaard
12. Perceptions of Prior Genre Knowledge: A Case of Incipient Biliterate Writers in the EAP Classroom; Natasha Artemeva and Donald N. Myles


Natasha Artemeva, Carleton University, Canada

Peter Buse, Kingston University, London, UK

Béatrice Damamme-Gilbert, University of Birmingham, UK

Katya Krylova, University of Nottingham, UK

Donald N. Myles, Carleton University, Canada

Timothy S. Murphy, Oklahoma State University, USA

Sarah Parker, University of Stirling, UK

Anne Smedegaard, University of Copenhagen, Denmark

Erin K. Stapleton, University of Melbourne, Australia

Lesley Stevenson, Independent Scholar

Michael Stewart, Queen Margaret University, Edinburgh, UK

Michael Volek, Athabasca University, Canada



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.