Rud / Rice | Educational Dimensions of School Lunch | Buch | 978-3-030-10218-0 | sack.de

Buch, Englisch, 212 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 306 g

Rud / Rice

Educational Dimensions of School Lunch

Critical Perspectives
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-030-10218-0
Verlag: Springer International Publishing

Critical Perspectives

Buch, Englisch, 212 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 306 g

ISBN: 978-3-030-10218-0
Verlag: Springer International Publishing


Provides an overview of significant philosophical understandings of food and eating from the ancient to the postmodern
Critiques two aspects of school lunch, food provided at school and the pressures on students who bring home-prepared or store bought lunches thought by school personnel to be inappropriate
Argues that there is a need for curricula explicitly addressing the food students eat at school-where it comes from, how it is produced, processed, and distributed, as well as its nutrition, cultural dimensions, and bearing on environmental concerns
Rud / Rice Educational Dimensions of School Lunch jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction.- 2. Alice Waters and the Edible Schoolyard: Rethinking School Lunch as Public Education.- 3. Postmodern Dietetic: Reclaiming the Body Through the Practice of Alimentary Freedom.- 4. Schooling Lunch: Health, Food, and the Pedagogicalization of the Lunchbox.- 5. "Eating Democracy": School Lunch and the Social Meaning of Eating in Critical Times.- 6. Food for a Common(s) Curriculum: Learning to Recognize and Resist Food Enclosures.- 7. Education Toward an Increasingly Integrated Outlook on Meat.- 8. "Social Consequences" of School Lunch for Students Who Receive Special Education Services: A Critical Outlook.- 9. School Lunch and Student Food Insecurity: A Teacher’s Observations and Reflections.- 10. School Lunch Curriculum.- 11. We Are How We Eat: An Argument for the Social Value of Slow School Lunch.


Suzanne Rice is Professor of Social and Cultural Studies in Education at the University of Kansas, USA. 
A.G. Rud is Distinguished Professor of Cultural Studies and Social Thought in Education at Washington State University, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.