Rogers / Kramer | Adult Education Teachers | Buch | 978-0-8058-6242-3 | sack.de

Buch, Englisch, 348 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 604 g

Rogers / Kramer

Adult Education Teachers


1. Auflage 2007
ISBN: 978-0-8058-6242-3
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 348 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 604 g

ISBN: 978-0-8058-6242-3
Verlag: Routledge


This book examines the literacy practices of exemplary adult education teachers working within critical literacy frameworks. It provides an in-depth look at the complexity of adult literacy education through the lenses of these teachers. An understanding of this complexity helps teachers design literacy practices in classrooms on a daily basis. This is an important book for there is considerable pedagogical and political attention focused on adult literacy education at this time. As the field of adult education continues to grapple with issues of teacher professionalization/certification, it adds a much needed teacher perspective.

Appropriate as a text for adult education courses, this volume will also appeal to researchers, teacher educators, practitioners, and graduate students across the field of literacy education.

Rogers / Kramer Adult Education Teachers jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Foreword -- Preface -- Acknowledgments -- PART 1 FRAMEWORK AND CONTEXTS -- 1 Exemplary Adult Literacy Educators -- 2 Literacy Acceleration Within Critical Frameworks: An Emergent Framework -- 3 Context: Adult Literacy Education in St. Louis: Window and Mirror -- PART 2 CASES OF ADULT EDUCATION TEACHERS -- 4 Designing Communities of Practice -- 5 Reflexive Teaching -- 6 Cultivating Voice -- 7 Designing Relevant and Engaging Instruction -- PART 3 CAses of ADuLT EDuCATIoN TEACHERS -- 8 Teaching the Codes of Power -- 9 Literacy Education as Activism -- 10 Ethics and English Teaching -- 11 Recognizing and Valuing Multiple Literacies -- PART 4 CASES oF ADuLT EDuCATIoN TEACHERS -- 12 Class Actions -- 13 Disrupting Cultural Models of Education -- 14 Inquiry and Perspective -- 15 The Struggle for Critical Literacy -- PART 5 CoNCLuSIoNS -- 16 Conclusions: Lessons Learned -- Appendix 1: Research Design and Methodology: Eliciting the “Wisdom of Practice” -- Appendix 2: Nomination Letter -- Appendix 3: Interview Protocol -- Appendix 4: Glossary of Terms and People -- Appendix 5: Adult Literacy Education Resources -- References -- Index


Rebecca Rogers and Mary Ann Kramer



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.