Buch, Englisch, Band 8, 200 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 534 g
Reihe: Virtues and Economics
Buch, Englisch, Band 8, 200 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 534 g
Reihe: Virtues and Economics
ISBN: 978-3-031-51699-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Philosophie: Allgemeines, Methoden
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturpolitik, Kulturmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Introduction.- Part I: From gluttony and avarice to moderation and virtue.- Chapter 1. Blessed are the Gentle (Joshtrom Kureethadam).- Chapter 2. Avarice in post-modern society (Stefano Zamagni).- Chapter 3. What is Enough (Margaret Atkins).- Chapter 4. Buddhism and the Right Consumption (Laszlo Zsolnai).- Chapter 5. Good consumption in the perspective of Thomistic Personalism (Laura Baritz).- Part II: Is mainstream economics to blame?.- Chapter 6. Political Economy, Moral Reasoning and Global Warming (David Rose).- Chapter 7. A Critical Approach to Critiquing Economics (Geoffrey Brennan, Hayden Wilkinson).- Chapter 8. Response from Peter Róna.- Chapter 9. Economics and three faces of prudence (Edward Skidelsky).- Part III: Way forward.- Chapter 10. Social Trust, Virtue, and Market Coordination (Dominic Burbidge).- Chapter 11. A Deeper Humanity: The Family as the School of an Inclusive Economy (Joseph Rice).- Chapter 12. A radically new way to tune compound interest and its implications (Eors Szathmary).