Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 562 g
Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 562 g
ISBN: 978-0-7506-5668-9
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Soziologie, Psychologie, Kultur
Weitere Infos & Material
Preface; Introduction; Concepts of cross cultural behaviour in tourism: Culture; Social contact; Values; Rules of social interaction; Perception; Satisfaction; Methods for cross cultural analysis in tourism; Principal components and factor analysis for cross cultural analysis; Structural equation modelling for cross cultural analysis; Applications of cultural analysis in tourism: Cultural analysis: marketing and management implications: Conclusions; Index