Raisch | Dynamic Strategic Analysis | Buch | 978-3-8244-8249-8 | sack.de

Buch, Englisch, 290 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 401 g

Raisch

Dynamic Strategic Analysis

Demystifying simple success strategies
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2004
ISBN: 978-3-8244-8249-8
Verlag: Deutscher Universitätsverlag

Demystifying simple success strategies

Buch, Englisch, 290 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 401 g

ISBN: 978-3-8244-8249-8
Verlag: Deutscher Universitätsverlag


The foremost activity as far as strategy management is concerned has always been the analysis of factors underlying firm success. While significant insights have been gained, the field is still highly fragmented, often oversimplifies the interrelation between success factors, and remains inherently static in its approach.

Sebastian Raisch establishes three models to address these limitations and validates them in a field study of global media enterprises. The integrated model combines the most relevant determinants of company performance into a single model and the complex model captures the interrelations between these determinants. Furthermore, the evolutionary model encompasses the evolution of these determinants over time. The combined results provide a state-of-the-art view of the factors and effects underlying firm performance.

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Weitere Infos & Material


I. Introduction.- 1.1 Research Interest.- 1.2 Research Objectives.- 1.3 Foundations for a Dynamic Model.- 1.4 Model Development & Hypotheses.- 1.5 Research Methodology.- 1.6 Structure of the Study.- II. Literature Review.- 11.1 Industrial Organization.- 11.2 Corporate Strategy.- 11.3 Business Strategy.- 11.4 Resource-based View.- III. Towards a Dynamic Research Model.- 111.1 Criticism of Classical Approaches.- 111.2 The Emerging “Dynamic View”.- 111.3 Foundations of a Dynamic Research Model.- 111.4 Model Development & Hypotheses.- IV. Research Methodology.- IV.1 Research Design.- IV.2 Questionnaire Development.- IV.3 Survey Implementation.- IV.4 Data Analysis.- V. Research Findings.- V.1 The Integrated Model.- V.2 The Complex Model.- V.3 The Evolutionary Model.- V.4 Implications.- VI. Conclusions.- VI.1 Summary and Implications.- VI.2 Limitations of the Study.- VI.3 Future Research.- VI.4 Concluding Comments.- References.


Dr. Sebastian Raisch promovierte bei Prof. Dr. Gilbert Probst am Lehrstuhl für Management und Organisation der Universität Genf, Schweiz. Er ist als Projekt Manager am Institut für Management der Universität St. Gallen, Schweiz, tätig.



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