Buch, Englisch, 150 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 331 g
Buch, Englisch, 150 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 331 g
Reihe: Routledge Focus on Business and Management
ISBN: 978-1-032-33518-6
Verlag: Routledge
By taking such an approach, this volume integrates two streams of research: HRM in the SMEs and international business. It provides managers of SMEs with useful information on dealing with internationalisation-related challenges by means of various practices including work structuring, recruitment and selection, training and development, employee appraisal and remuneration, and performance management. The discussion of these issues is based upon data from a survey conducted in 200 SMEs and case studies exemplifying HR practices in early internationalised small and medium enterprises. It offers academic researchers, postgraduate students, and reflective practitioners a state-of-the-art overview of managing human resources in small and medium enterprises expanding internationally, including both accelerated and incremental paths.
Zielgruppe
Academic and Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Berufe, Ausbildung, Karriereplanung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. The context and nature of early internationalised SMEs 3. HRM-related challenges faced by internationalised SMEs 4. Methodological aspects of empirical study 5. HRM practices in the investigated companies – empirical findings 6. Conclusions