Skip to main content

Internationalisierung europäischer Wirtschaftskanzleien

Zur Identifizierung und Erschließung neuer Märkte

  • Book
  • © 2017

Overview

  • Wirtschaftswissenschaftliche Studie
  • Includes supplementary material: sn.pub/extras
  • 8818 Accesses

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this book

Subscribe and save

Springer+ Basic
$34.99 /Month
  • Get 10 units per month
  • Download Article/Chapter or eBook
  • 1 Unit = 1 Article or 1 Chapter
  • Cancel anytime
Subscribe now

Buy Now

eBook USD 49.99
Price excludes VAT (USA)
  • Available as PDF
  • Read on any device
  • Instant download
  • Own it forever

Tax calculation will be finalised at checkout

Other ways to access

Licence this eBook for your library

Institutional subscriptions

About this book


Wolfdietrich Peiker untersucht in diesem Buch Expansionsstrategien von europäischen Wirtschaftskanzleien. Er stellt dabei den großen britischen „law firms“ Kanzleien aus kontinentaleuropäischen Ländern gegenüber, welche bisher kaum wissenschaftlich betrachtet wurden. Deren Marktauswahl ist dabei vor allem durch die proaktive oder reaktive Nutzung von Netzwerken geprägt, die sowohl Beziehungen zu Kunden als auch soziale Beziehungen umfassen können. Welche ausländischen Märkte Wirtschaftskanzleien überhaupt erschließen können, hängt wesentlich von den dortigen institutionellen Kontexten ab, welche die Offenheit der Märkte und deren Entwicklungsstände beschreiben.

Similar content being viewed by others

Keywords

Table of contents (10 chapters)

Authors and Affiliations

  • Berlin, Germany

    Wolfdietrich Peiker

About the author

Wolfdietrich Peiker arbeitete fünf Jahre lang am Lehrstuhl für Wirtschaftsgeographie der Humboldt-Universität zu Berlin. Dort untersuchte er vor allem die Internationalisierung von unternehmensorientierten Dienstleistern.

Bibliographic Information

  • Book Title: Internationalisierung europäischer Wirtschaftskanzleien

  • Book Subtitle: Zur Identifizierung und Erschließung neuer Märkte

  • Authors: Wolfdietrich Peiker

  • DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-17157-5

  • Publisher: Springer Gabler Wiesbaden

  • eBook Packages: Business and Economics (German Language)

  • Copyright Information: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 2017

  • Softcover ISBN: 978-3-658-17156-8Published: 17 February 2017

  • eBook ISBN: 978-3-658-17157-5Published: 08 February 2017

  • Edition Number: 1

  • Number of Pages: XIII, 246

  • Number of Illustrations: 14 b/w illustrations, 3 illustrations in colour

  • Topics: Business Strategy/Leadership, International Business

Publish with us