Race, Gender, and the Work of Personal Style Blogging
E-Book, Englisch, 272 Seiten
ISBN: 978-0-8223-7488-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Design Modedesign, Stoffe, Schmuckdesign
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Acknowledgments vii
Introduction. Asian Personal Style Superbloggers and the Material Conditions and Contexts of Asian Fashion Work 1
1. The Taste and Aftertaste for Asian Superbloggers 41
2. Style Stories, Written Tastes, and the Work of Self-Composure 81
3. "So Many and All the Same" (but Not Quite): Outfit Photos and the Codes of Asian Eliteness 105
4. The Racial and Gendered Job Performances of Fashion Blogger Poses 129
5. Invisible Labor and Racial Visibilities in Outfit Posts 167
Coda. All in the Eyes 193
Notes 201
Bibliography 219
Index 247