New Design Principles for Executive Pay
Buch, Englisch, 181 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 223 mm, Gewicht: 3452 g
ISBN: 978-1-137-40923-2
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This book proposes a revised theory of agency, drawing on ideas from behavioural economics and built on more robust assumptions about human behaviour than the standard principal-agent model. The book proposes new design principles for executive pay, but also explains the difficulties in changing current executive pay practices.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Long-term incentive plans 3. Behavioural agency theory 4. Risk, uncertainty and time discounting 5. Intrinsic motivation and the crowding-out conjecture 6. Fairness as a precondition for profit-seeking 7. New design principles for executive pay