Pecknold / McGovern / Radano | The Selling Sound | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 312 Seiten

Reihe: Refiguring American Music

Pecknold / McGovern / Radano The Selling Sound

The Rise of the Country Music Industry

E-Book, Englisch, 312 Seiten

Reihe: Refiguring American Music

ISBN: 978-0-8223-9030-5
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Industry history of the country music business.
Pecknold / McGovern / Radano The Selling Sound jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Acknowledgments vii

Introduction: Commercialism as a Cultural Text 1

1. Commercialism and the Cultural Value of Country Music, 1920-1947 13

2. Country Music Becomes Mass Culture, 1940-1958 53

3. Country Audiences and the Politics of Mass Culture, 1947-1960 95

4. Masses to Classes: The Country Music Association and the Development of Country Format Radio, 1958-1972 133

5. Commercialism and Tradition, 1958-1970 168

6. Silent Majorities: The Country Audience as Commodity, Constituency, and Metaphor, 1961-1975 200

Conclusion: Money Music 236

Notes 245

Selective Bibliography 273

Index 287


Diane Pecknold is a Postdoctoral Teaching Scholar in the Commonwealth Center for Humanities and Society at the University of Louisville. She is a coeditor of A Boy Named Sue: Gender and Country Music.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.