Buch, Englisch, 303 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 411 g
Reihe: Research
Concepts, Resources, and Repositories
Buch, Englisch, 303 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 411 g
Reihe: Research
ISBN: 978-3-658-38702-0
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
Distributed Learning Ecosystems.- Distributed learning ecosystems in education.- The shift toward openness in education and the implications for learning ecosystems and ecologies.- The role of institutional repositories in higher education.- The Typologies of (Open) Online Courses and their Dimensions, Characteristics and Relationships with Distributed Learning Ecosystems, Open Educational Resources, and Massive Open Online Courses.- Open textbooks in higher education teaching.- Reuse of OER, a process model approach.- Quality of OER.- Development of an Austrian OER certification for higher education institutions and their employees.- Creating More Generous and Sustainable Educational Futures with OER.- Reflecting Open Practices on Digital Infrastructures.- The Technical Specifications and Requirements for Connecting OER Repositories Using the LOM Standard.- Version management in a distributed infrastructure for Open Educational Resources.- Developing a metadata profile for higher education OER repositories.- A Trusted Learning Analytics Dashboard for displaying OER.