Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 168 mm x 240 mm, Gewicht: 488 g
Reihe: Organisationskommunikation
Strategic Communication in Civil Society Organizations
Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 168 mm x 240 mm, Gewicht: 488 g
Reihe: Organisationskommunikation
ISBN: 978-3-658-26857-2
Verlag: Springer
By understanding the ontogenesis of NGOs as civil society organizations from a historical-anthropological, communicational, sociological, economical and managerial perspective, Evandro Oliveira outlines the Instigatory Theory of NGO Communication (ITNC). This proposes the ontological principles, an applied conceptual model and a cybernetic operational model for understanding and managing communication at NGOs. Those models were tested using a mixed-method research design.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Internationale Organisationen und Institutionen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Nichtregierungsorganisation (NGOs)
Weitere Infos & Material
Strategic communication and NGOs.- Logics and management.- NGOs and social theory: social and economic dimensions.- Fundraising.- Volunteering.- Civic relations and social change.