Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 231 g
ISBN: 978-1-349-46284-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Utilises the experiences of the best companies and leaders in emerging and mature markets to highlight the necessary linkage of passion and discipline in an effective strategy process. Passion motivates and maintains a manager's focus, whilst discipline is necessary to make passion productive and effective.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
Weitere Infos & Material
1. What is Strategy Anyway? 2. Passion and Strategic Choices 3. Discipline of Strategy Execution: Sense Making and Territory 4. Discipline of Strategy Execution: Goals and Business Model 5. The Effect of Passion and Discipline - Competitive Advantage 6. What Makes a Good Strategy? 7. Company Adrift - Inertia, Organizational Games and Unsure Leaders