Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 372 g
Reihe: Exeter Performance Studies
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 372 g
Reihe: Exeter Performance Studies
ISBN: 978-0-85989-637-5
Verlag: UNIV OF EXETER
The book draws on published and unpublished scripts and archive documents to demonstrate how the theatre became a key site for propaganda and ideological warfare. It discusses the methods by which the Lord Chamberlain, the government and even royalty exerted control over the political views voiced on stage in an age when contemporary commentators described the theatre as second only to the press in terms of its significance as a medium of communication.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Ideologien Marxismus, Kommunismus
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Preface and Acknowledgements
Brief Chronology
1. Not a Political Arena?
2. The Revolution will not be Dramatised
3. No More than a Bad Smell from the North East
4. Wakening the Devil
5. When England goes Communist
6. The Land of the Free
Afterword
Notes
Appendix: Biographies and Production Details
Select Bibliography
Index