Neuhaus | Housework and Housewives in American Advertising | Buch | 978-1-349-29618-7 | sack.de

Buch, Englisch, 273 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 366 g

Neuhaus

Housework and Housewives in American Advertising

Married to the Mop

Buch, Englisch, 273 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 366 g

ISBN: 978-1-349-29618-7
Verlag: Palgrave Macmillan US


An analysis of how since the end of te 19th-century advertising agencies and their housework product clients utilized a remarkably consistent depiction of housewives and housework, illustrating that that although Second Wave feminism successfully called into question the housewife stereotype, homemaking has remained an American feminine ideal.
Neuhaus Housework and Housewives in American Advertising jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


The Laundry Room The Bathroom The Kitchen The Living Room


Jessamyn Neuhaus is Associate Professor of History at SUNY Plattsburgh, USA. An avid consumer and scholar of popular culture, she is the author of Manly Meals and Mom's Home Cooking: Cookbooks and Gender in Modern America, as well as numerous publications in scholarly journals and anthologies.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.