Murray | Social Dimensions of Autonomy in Language Learning | Buch | 978-1-137-29022-9 | sack.de

Buch, Englisch, 277 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 4679 g

Murray

Social Dimensions of Autonomy in Language Learning

Buch, Englisch, 277 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 4679 g

ISBN: 978-1-137-29022-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK


This book examines how autonomy in language learning is fostered and constrained in social settings through interaction with others and various contextual features. With theoretical grounding, the authors discuss the implications for practice in classrooms, distance education, self-access centres, as well as virtual and social learning spaces.
Murray Social Dimensions of Autonomy in Language Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction: Exploring the Social Dimensions of Autonomy in Language Learning; Garold Murray PART I: THE EMOTIONAL DIMENSION 2. Developing Autonomous Language Learners in HE: A Social Constructivist Perspective; Christine O'Leary 3. Learner Autonomy and the Theory of Sociality; Tim Lewis 4. Self-regulation and Autonomous Dependency Among Japanese Learners of English; Tomoko Yashima PART II: THE SPATIAL DIMENSION 5. The Semiotics of Place: Autonomy and Space; Garold Murray, Naomi Fujishima and Mariko Uzuka 6. 'Facebook me' within a Global Community of Learners of English: Technologizing Learner Autonomy; Alice Chik and Stephan Breidbach 7. Autonomy, Social Interaction and Community: A Distant Language Learning Perspective; Linda Murphy 8. Meeting the Autonomy Challenge in an Advanced Spanish Listening ClasS; Diego Mideros and Beverly-Anne Carter PART III: THE POLITICAL DIMENSION 9. Autonomy, Complexity and Networks of Learning; Liliane Sade 10. The Ecology of Learner Autonomy; David Palfreyman 11. Social Class and Autonomy: Four Case Studies in a Mexican SAC; Desirée Castillo Zaragoza 12. Local Engagements Enhancing Practitioner Action and Knowledge for Learner Development and Autonomy within a Collaborative Teachers' Network; Andy Barfield Conclusion: Autonomy in Language Learning as a Social Construct; Garold Murray


Andy Barfield, Chuo University, Japan
Stephan Breidbach, Humboldt-Universität, Berlin
Beverly-Anne Carter, University of the West Indies St. Augustine, Trinidad and Tobago
E. Desirée Castillo Zaragoza, Universidad de Sonora, Mexico
Alice Chik, City University of Hong Kong, China

Naomi Fujishima, Okayama University, Japan
Tim Lewis, Open University, UK
Diego Mideros Camargo, University of the West Indies St. Augustine, Trinidad and Tobago
Linda Murphy, Open University, UK
Christine O'Leary, Sheffield Hallam University, UK
David M. Palfreyman, Zayed University, UAE
Liliane Assis Sade, Federal University of São João del-Rei, Brazil
Mariko Uzuka, Okayama University, Japan
Tomoko Yashima, Kansai University, Japan


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.