Moseley-Christian / Bradbury | Gender, Otherness, and Culture in Medieval and Early Modern Art | Buch | 978-3-319-65048-7 | sack.de

Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4451 g

Reihe: The New Middle Ages

Moseley-Christian / Bradbury

Gender, Otherness, and Culture in Medieval and Early Modern Art


1. Auflage 2017
ISBN: 978-3-319-65048-7
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4451 g

Reihe: The New Middle Ages

ISBN: 978-3-319-65048-7
Verlag: Springer International Publishing


This collection examines gender and Otherness as tools to understand medieval and early modern art as products of their social environments. The essays, uniting up-and-coming and established scholars, explore both iconographic and stylistic similarities deployed to construct gender identity. The text analyzes a vast array of medieval artworks, including Dieric Bouts’s Justice of Otto III, AlbrechtDürer’s Feast of the Rose Garland, Rembrandt van Rijn’s Naked Woman Seated on a Mound, and Renaissance-era transi tombs of French women to illuminate medieval and early modern ideas about gender identity, poverty, religion, honor, virtue, sexuality, and motherhood, among others. 

Moseley-Christian / Bradbury Gender, Otherness, and Culture in Medieval and Early Modern Art jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


1 Introduction .- “Aspectu Desiderabilis”: A Thirteenth Century Reliquary of David with the Face of Medusa.- Picturing Maternal Anxiety in the Miracle of the Jew of Bourges.- Gender and Poverty in Late Medieval Art.- Forms of Gendered Testimony in Dieric Bouts’s Justice of Otto III.- “In Love and Faithfulness Toward One Another Like Brothers.” Dürer’s Feast of the Rose Garland and the Scuola dei Tedeschi as Strategies for Mediating Masculine Identity.- “The monster, death, becomes pregnant”: Female Transi Tombs from Renaissance France.- Embodying Gluttony as Women’s Wildness:  Rembrandt’s Naked Woman Seated on a Mound.


Carlee A. Bradbury is Associate Professor of Art History at Radford University.

Michelle Moseley-Christian is Associate Professor of Art History at Virginia Polytechnic Institute and State University. 



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.