Moeran / Skov | Women, Media & Consumption in Japan | Buch | 978-0-7007-0330-2 | sack.de

Buch, Englisch, 328 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 463 g

Reihe: ConsumAsian Series

Moeran / Skov

Women, Media & Consumption in Japan

Buch, Englisch, 328 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 463 g

Reihe: ConsumAsian Series

ISBN: 978-0-7007-0330-2
Verlag: Taylor & Francis


First book of its kind to examine images of women in Japanese consumerism. Explores a variety of media targeted at women - in particular magazines, but also television, popular literature and consumer trends. Covers visual and print media.
Moeran / Skov Women, Media & Consumption in Japan jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: Hiding in the light: from Oshin to Yoshimoto Banana 1 Interpreting Oshin - war, history and women in modern Japan 2 Reading Japanese in Katei Gaho: the art of being an Upper class woman 3 Antiphonal performances? Japanese women's magazines and women's voices 4 Environmentalism seen through Japanese women's magazines 5 Consuming bodies: constructing and representing the female body in contemporary Japanese print media 6 Cuties in Japan 7 The marketing of adolescence in Japan: buying and dreaming 8 Yoshimoto Banana's Kitchen, or the cultural logic of Japanese consumerism


Lise Skov, Brian Moeran


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.